تبلیغات
چهل چراغ - مطالب خرداد 1394
چراغ ۲۶) چرا مسلمان شدم؟ Why i coverted to Islam

اسلام و حقوق حیوانات_ Islam and Animal rights

سه شنبه 5 خرداد 1394 08:36 ب.ظ

نویسنده : چهل چراغ
ارسال شده در: مقاله Article ،

بسم الله الرحمن الرحیم


آیا چیزی درباره حقوق حیوانات شنیده اید؟ به احتمال زیاد پاسخ شما مثبت است زیرا اخیرا همه ما مطالب زیادی در رابطه با حقوق حیوانات کی شنویم. به جرات می توان ادعا کرد موضوع حقوق حیوانات این روزها یکی از موضاعات رایج برای تشکیل NGO ها و بحث در گروه های روشن فکری است. روش هایی برای همزیستی بهتر با حیوانات و مجموع قوانین و نکاتی که ما باید در ارتباط با حیوانات به آن ها عمل کنیم یا از انجامشان اجتناب کنیم٬ همه در دهه های اخیر بسیار جدی شده اند.

اما آیا می دانید دین اسلام ابداع کننده مساله ای به نام حقوق حیوانات است؟ آیا می دانید اسلام برای اولین بار قوانینی در ارتباط با حقوق حیوانات وضع کرده است؟ بله! اواین بار ۱۴۰۰ سال قبل پیامبر اسلام٬ حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) برای اولین بار درباره حقوق حیوانات سخن گفتند.

برای مثال به چند نمونه از این دست اشاره می کنیم:

در بزرگ ترین مراسم دینی مسلمانان یعنی حج٬ هیچ مسلمانی حق آزار رساندن به حیوانات را ندارد و حتی نمی تواند حشره ای را بکشد.

وقتی مسافرانی از کشورها یا مناطق دیگر برای پرسیدن سوالات دینی شان نزد پیامبر اکرم می آمدند حضرت قبل از پاسخ گویی به سوالشان از آن ها می پرسید:آیا برای مدتی اینجا اقامت خواهید داشت؟ و اگر پاسخ آن ها مثبت بود حضرت می فرمود: اول بروید و بار و اسباب را از پشت شترها و حیوانات پایین بیاورید. این منصفانه نیست که در زمانی که شما مشغول سوال پرسیدن هستید حیوانات بی دلیل آن سنگینی را بر دوش خود داشته باشند و بعد از پرسیدن سوال هایتان تازه بروید و بارها را جهت اقامت زمین بگذارید.

حضرت علی(علیه السلام) همواره سفارش می کردند: بار را روی دوش حیوانات مختلف تقسیم کنید. این به دور از انصاف است که حیوانی باری سنگین بر دوش داشته باشد و دیگری هیچ.

یک روز وقتی امام علی (علیه السلام)بعد از کار در صحرا به منزل برگشتند متوجه شدند مورچه ای به همراه وسایل ایشان به خانه شان آمده است. ایشان راه آمده را بازگشتند تا مورچه را در صحرا رها کنند و فرمودند: لانه این مورچه در ان بیابان بود٬ اگر در خانه من می ماند هرگز لانه خود را پیدا نمی کرد و تلف می شد.

در اسلام ذبح یک حیوان در مقابل چشم حیوان دیگر از آنجا که موجب وحشت حیوان می شود مکروه است و مسلمانان از این امر پرهیز داده شده اند.

و مثال ها و نمونه های بی شمار دیگری از قوانین و دستورات دین اسلام درباره رعایت حقوق حیوانات

حال چند ثانیه فکر کنید. قضاوت شما چیست؟ آیا می شود دینی که درباره حفظ حقوق جیوانات تا این اندازه با ظرافت عمل می کند٬ در رویارویی با انسان ها خشن و بی رحم باشد؟ همه آن تصاویری که بعضی ها می خواهند از دین اسلام در ذهنتان بسازند را کنار بگذارید٬ خودتان شخصا قضاوت کنید


In the name of God, the Beneficent the Merciful


Do you know anything about Animals rights? In all probability yes, because we all are heard a lot on the subject of Animals rights recently. We can claim Animals rights is a common matter on hand in different NGOs or groups these days. The ways of coexist with Animals and variety points and rules which we should or shouldn’t do, are important in this century

But do you know Islam is innovator in Animals rules? Have you known Animals rights was enacted by Islam initially? Yes 1400 years ago the Prophet Mohammad talked about Animals rights for the first time

Now we mention some example

In the biggest Islamic ceremony that is called Hajj, Muslims aren’t allowed to hunt or even kill insects

When passengers from other countries or areas Came to the Prophet Mohammad to ask him religious questions or talk about their problems, the Prophet before answering them asked: do you want to stay here? If they said yes the Prophet mentioned: at first go and pick load up from Camels back. It’s not fair when you are asking your question, camels have load on their back for no reason

Imam Ali recommended: divide your load on different animals. It’s not fair one of them has a heavy load and another one nothing

One day imam Ali worked in desert. After coming back home he understood accidently he was carrying an ant in his equipment. He went back and set at desert an ant and said: it’s nest is here. If I set it in my home it couldn’t find it’s nest again

Hunting animals for fun or kill them in front of other animals eyes is prohibited

And there are so many other examples and rules in Animals rights

Now! Think for seconds. How would you judge? Is it possible the religion which is so much tactful and kind about animals, be a violence and cruel with people? Is it reasonable? Don’t think about all things some ones try to tell you, just judge yourself




L'Islam et les droits des animaux


 Avez-vous entendu parler de droits des animaux? Très probablement votre réponse est positive, Parce que récemment nous entendons beaucoup en parler. On peut dire que ces jours-ci les droits des animaux c’est l'une des motivations courantes pour former les ONG et les groupes pareils dans le monde.
 Au cours des dernières décennies, des moyens de coexistence pacifique avec des animaux et un ensemble de règles et de conseils que nous devons respecter en relation avec eux ont été très grave. Mais savez-vous que c’est l'Islam qui est l'inventeur de ce sujet (les droits des animaux)? Savez-vous que c’est l'Islam qui a imposé des lois sur les droits des animaux pour la première fois? Oui Prophète Mohammed en a parlé pour la première fois il y a 1400 ans !
 Maintenant on mentionne quelques exemplaires

Dans la plus grande cérémonie religieuse des musulmans (Hajj) aucun musulman n’a le droit d’embêter les animaux, il ne peut même tuer un insecte !
 Quand les passagers d'autres pays venaient chez Prophète pour lui demander leurs questions religieuses, avant de répondre à leurs questions, il demandait : Allez-vous rester ici pendant un certain temps? Et si la réponse était positive Prophète dirait : d’abord descendez les bagages des animaux, ce n’est pas juste qu’ils supportent le pois des bagages quand vous êtes en train de demander les questions.
 De même, Imam Ali conseillait toujours : Partagez la charge sur tous les animaux c’est injustice qu’un animal a le charge lourd et l’autre rien.
 Un jour en rentrant du travail à la maison, Imam Ali a considéré une fourmi qui avait été apporté chez lui par son sac. Il est retourné au champ dans lequel il travaillait, pour laisser la fourmi et après a dit : le nid de cette fourmi est dans le champ et si je la laisse chez moi elle ne trouve plus jamais son nid.
 En Islam tuer un animal devant les yeux d’autres animaux c’est blâmé parce que cette action provoque la frayeur des autres.
 Et il y a beaucoup d’autres exemples pareils en Islam sur les droits des animaux.
 Maintenant Pensez quelques secondes S'il vous plaît. Quel est votre jugement? Est-ce que c’est possible que l’Islam qui est si gentil et sympa avec les animaux soit si cruel et dur ( ce que les médias occidentaux disent) avec les hommes ? Laissez de côté les images qu’ils veulent vous faire croire. Jugez vous-même








دیدگاه ها : نظرات.Commentaire.Comment
برچسب ها: اسلام و حقوق حیوانات ، Islam and Animal rights ،
آخرین ویرایش: دوشنبه 11 خرداد 1394 08:01 ب.ظ

پاسخ به شبهات-اختصاصی برای فارسی زبانان

سه شنبه 5 خرداد 1394 08:31 ب.ظ

نویسنده : چهل چراغ
ارسال شده در: مقاله Article ،

بسم الله الرحمن الرحیم


 می گویند سوگواری شیعیان برای امام حسین (علیه السلام) یا حضرت علی (علیه السلام) بی معنی است که هر دو امام توسط شیعیان خود به شهادت رسیدند. شیعه خود هم قاتل این دو امام است هم سوگوار و خون خواه این دو امام

در پاسخ به این شبهه باید گفت فرض این مساله به کلی غلط است و این فرض غلط است که از نظر بعضی ها باعث تناقض در رفتار شیعیان شده است.
این درست است که کوفه مرکز خلافت امیرالمومنین بود و مردم عراق به خصوص کوفیان بدنه اصلی سپاه امیرالمومنین در سه جنگ جمل، صفین و نهروان را تشکیل می دادند اما مردم عراق و کوفیان به هیچ وجه به معنایی که طراحان شبه مطرح می کنند شیعه نبودند(به جز عده معدودی از آن ها). در واقع از نظر اعتقادی مردم آن روز عراق امام علی (علیه السلام) را پس از سه خلیفه به عنوان خلیفه چهارم قبول داشتند. این درست است که کوفیان علاقه بیش تری نسبت به حضرت علی داشتند و ایشان را از سه خلیفه قبلی از نظر رتبه و مقام بالاتر می دانستند و در جنگ با شامیان و معاویه در کنار حضرت بودند و تمایل داشتند که خلافت بعد از حضرت امیر به پسران ایشان که نوه های پیامبر بودند منتقل شود اما این به هیچ وجه دلیل آن نمی شود که نام آن ها را شیعه گذاشت.
چون عنوان شیعه از اساس به کسی اطلاق می شود که معتقد است امیرالمومنین جانشین بلافصل پیامبر است و ایشان از طرف خدا به امامت و جانشینی پیامبر منصوب شده اند و پیامبر اکرم (صلح الله علیه و آله) این جانشینی را به دستور خدا در غدیر خم اعلام کرد. در حالی که کوفیان و مردم آن روز عراق به هیچ عنوان قائل به این مساله نبودند و حضرت امیر را بعد از خلفا و به عنوان خلیفه چهارم قبول داشتند.
پس شبهه از اساس مردود است و قاتلان امیرالمومنین و اباعبدالله اصلا شیعه نبودند




دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: سه شنبه 5 خرداد 1394 08:34 ب.ظ